Som specialister indenfor udbudsret kan I trygt overlade hele udbudsprojektet til os. Vi kan sikre, at udbudsmaterialet og processen bliver gennemført som I ønsker dette, hvad enten vi skal lede processen fuldt ud, træde til som rådgiver eller som en ekstra ressource.
Elementer i
Udbudsrådgivning
Udbudsrådgivning
Sådan er processen
Udbudsrådgivning kan inddeles i 3 faser
Før udbud – Forberedelse:
- Vurdering og identificering af indkøbsbehovet
- Aktivering af de relevante interessenter hos den ordregivende myndighed som skal inddrages i processen
- Evt. aktivering af markedet i form af markedsundersøgelser og dialoger
- Vurdering af udbudspligten herunder fastlæggelse af udbudsstrategi
- Udarbejdelse samt kvalitetssikring af udbudsmaterialet, opsætning i udbudssystem, udarbejdelse af udbudsbekendtgørelse og ESPD mv.
Under udbud – Gennemføring af udbudsprocessen
- Offentliggørelse af udbuddet
- Projektledelse af udbudsprocessen fra start til slut herunder behandling af spørgsmål, ansøgninger/tilbud, vurdering af konditionsmæssighed, evaluering af tilbud og underretning af resultatet mv.
Efter udbud – Implementering og kontraktstyring
- Evt. behandling af indkomne indsigelser og/eller aktindsigtsbegæringer
- Forberede kontrakt til underskrift herunder indkaldelse til opstartsmøde, forventningsafstemning mv.
- Etablering af redskaber og styringsværktøjer til brug for kontraktstyring
- Løbende overvågning af kontrakten i driftsperioden
- Sikre at kontrakten bliver overholdt herunder rådgivning i forhold til krav, misligholdelsesbeføjelser samt evt. ophævelse