Vi tilbyder

Udbudsrådgivning

Kontakt os og hør, hvordan vi kan hjælpe jer

Som specialister indenfor udbudsret kan I trygt overlade hele udbudsprojektet til os. Vi kan sikre, at udbudsmaterialet og processen bliver gennemført som I ønsker dette, hvad enten vi skal lede processen fuldt ud, træde til som rådgiver eller som en ekstra ressource.

Elementer i
Udbudsrådgivning
Sådan er processen

Udbudsrådgivning kan inddeles i 3 faser

Før udbud – Forberedelse:
  • Vurdering og identificering af indkøbsbehovet 
  • Aktivering af de relevante interessenter hos den ordregivende myndighed som skal inddrages i processen
  • Evt. aktivering af markedet i form af markedsundersøgelser og dialoger 
  • Vurdering af udbudspligten herunder fastlæggelse af udbudsstrategi
  • Udarbejdelse samt kvalitetssikring af udbudsmaterialet, opsætning i udbudssystem, udarbejdelse af udbudsbekendtgørelse og ESPD mv. 
Under udbud – Gennemføring af udbudsprocessen
  • Offentliggørelse af udbuddet 
  • Projektledelse af udbudsprocessen fra start til slut herunder behandling af spørgsmål, ansøgninger/tilbud, vurdering af konditionsmæssighed, evaluering af tilbud og underretning af resultatet mv. 
Efter udbud – Implementering og kontraktstyring
  • Evt. behandling af indkomne indsigelser og/eller aktindsigtsbegæringer
  • Forberede kontrakt til underskrift herunder indkaldelse til opstartsmøde, forventningsafstemning mv. 
  • Etablering af redskaber og styringsværktøjer til brug for kontraktstyring
  • Løbende overvågning af kontrakten i driftsperioden 
  • Sikre at kontrakten bliver overholdt herunder rådgivning i forhold til krav, misligholdelsesbeføjelser samt evt. ophævelse